Reklamy zakazane

Rynek dóbr konsumpcyjnych jest bardzo rozległy. Trzeba przypomnieć, że dobra konsumpcyjne to nie tylko produkty spożywcze, to również produkty chemii gospodarczej, produkty higieniczne czy suplementy diety. Jest taka grupa produktów, którą uznaje się za krępującą, bądź mogącą demoralizująco wpływać na dzieci oglądające je w reklamach. Dlatego też prawo do emisji reklam zostało stworzone w taki sposób, aby chroniąc najmłodszych miłośników telewizji, reklamy pewnych dóbr emitować dopiero po godzinie 22:00. Niegdyś przykładem takich artykułów były wyroby tytoniowe i alkoholowe. Współcześnie jednak agencje reklamowe, znalazły sposób na obejście przepisów, co pozwoliło na emitowanie reklam z udziałem tych produktów, również w ciągu dnia. Często podaje się dodatkową informację, że na przykład reklamowane piwo, tak jak i inne alkoholowe szkodzi zdrowiu, bo zawiera konkretną dawkę czystego alkoholu etylowego. Wielu przeciwników puszczania tego typu reklam zgłasza do organów nadzorujących działanie publicznych mediów protesty. Swoje niezadowolenie argumentują najczęściej tym, że reklamy, które na przykład pokazują osoby czerpiące radość z picia piwa, nie informują o skutkach jakie niesie za sobą nadmierne spożycie alkoholu. Nie pokazuje się bitych dzieci, nieszczęśliwych żon, czy wypadków, w których giną nie tylko sami sprawcy jadący po spożyciu piwa, ale przede wszystkim niewinne ofiary nieprzemyślanych zachowań. Dlatego też dąży się do wprowadzenia pewnych ograniczeń reklamowych, tak żeby minimalizować ryzyko występowania patologii społecznych.

Dodaj komentarz